logo
    • 17 IUL 18
    Terapia ocupationala – Beneficii

    Terapia ocupationala vizeza invatarea si/sau recuperarea globala a copilului, respectiv fizica, psihica si sociala, folosind in special de activitatea motorie a copilului.

    In prima perioada a dezvoltarii, miscarile copilului sunt efectuate controlat, avand un scop precis. O data cu cresterea, miscarile devin automatisme, iar ca adult nici nu le mai dam importanta.

    Pentru persoanele cu deficiente neuromotorii, abilitatile motrice sunt esentiale, iar principalele arii de dezvoltare psihica ale acestuia sunt slab dezvoltate in raport cu varsta cronologica. De aceea, ele sunt urmarite, exersate, aprofundate in procesul de recuperare deoarece, orice persoana preia  informatiile in miscare si prin miscare.

    Astfel, putem observa ca abilitatile motrice prind contur prin: afirmarea spontana a lateralitatii, folosirea in mod eficace  a instrumentelor, adoptarea posturii cele mai economice, adaptarea tonsului, coordonarea miscarile.

    Intrand in contact cu realitatea isi dezvolta abilitatile cognitive, invata sa se motiveze, sa se concentreze, sa prelucreze informatiile, sa analizeze provocarile, sa rezolve probleme, sa reflecteze asupra actiunilor sale. De asemenea, se pot situa in spatiu, in timp, in raport cu obiectele, cu ceilalti. Percep in mod activ caracteristicile corpului, ale spatiului si timpului, de exemplu, inclinari, forme, unghiuri, viteza, orientari, simetrii, stanga si dreapta, ordinea si succesiunea care vor conditiona invatarea .

    Jocul spontan il ajuta sa gestioneze exprimarea emotiilor la nivelul tonusului, sa coopereze, sa constientizeze si sa ajusteze comportamentul social, exerseaza empatia, astfel  dezvolta abilitatile relationale.

    Isi construieste identitatea, capaciatea de a se recunoaste ca o fiinta unica si demna de respect, increzatoare, competenta si apreciata. Trece de la un sentiment de libertate neconditionata la un sentiment de libertate conditionata de prezenta, existenta propriilor sale limite, a celuilalt, a celorlalti, a normei. Abandonadu-se alunecarii repetate, ascunderii, urmaririi simbolice, copilul se elibereaza, cu usurinta si  placere, de anumite tensiuni pe cale corporala. Ajunge la o noua intelegere a evenimentelor din viata sa, astfel incat le transforma in energie pentru invatare.

    Referinta: Frederique Wauters-KringsPsihomotricitate. Sprijin, preventie si compensare” ed. ASCR, 2015;

    Dezvoltare personala pentru copii