logo
    • 24 IUL 17
    Ghid de exercitii fizice pentru copiii cu varsta 5 ani +

    De mici ar trebui sa ii acomodam pe copiii nostri cu exercitiile fizice. Ideal este sa facem impreuna, pentru ca ei adora si admira tot ceea ce facem noi, parintii lor. Daca in primii ani este mai greu sa colaboram cu ei la acest capitol, dupa varsta de 5 ani sigur gasim un partener de nadejde in copilul nostru sa facem sport impreuna.

    Stabiliti un timp care sa va avantajeze atat pe voi cat si pe copil.

    Daca ambii parteneri iau parte la activitate este un timp util petrecut in familie.

     Ghid de exercitii fizice pentru acasa:

    1. exercitii de cap si gat: – inclinati usor capul catre stanga (urechea sa coboare catre umar) si apoi catre dreapta.
    2. exercitii de respiratie: – va puteti tine de maini cu copilul si sa inchideti ochii. Explicati-i cum sa inspire profund pe nas si apoi sa expire pe gurita. Sa isi imagineze cu aerul intra si iese usor.
    3. exercitii pentru trunchi: – de pe burtica puteti face extensii de trunchi.

    – de pe spate duceti usor genunchii catre piept si reveniti cu talpile pe sol.

    1. exercitii de brate: – ridicari ale bratelor prin lateral.

    – ridicari ale bratelor prin fata sus.

    1. exercitii pentru picioare: – intins pe spate faceti “bicicleta”
    2. exercitii pentru brate si picioare: – ridicari pe varfuri simultan cu ducerea bratelor prin lateral sus.
    3. exercitii de echilibru: – faceti intrecere stand intr-un picior.
    4. exercitii de coordonare: stati in patrupedie (genunchi si palme) si ridicati mana si piciorul opuse.
    5. exercitii aerobice: alergati usor pe loc si coordonati respiratia. Faceti o pauza apoi executati 5 genuflexiuni cu mainile inainte. Repetati alergarea si iar genuflexiunile.
    6. exercitii libere creative: – lasati-l pe cel mic sa creeze exercitii si sa le executati impreuna. Va invata sa aiba incredere in el si in voi, sa fie creativ si sa-si petreaca timpul util si placut.

    Kinetoterapie pediatrica 

    Faceti cateva repetari pentru fiecare parte a corpului. Nu solicitati copilul decat atat cat este nevoie. Puteti face 2-10 repetari si alegeti mai ales exercitiile lui preferate. Durata programului de exercitii poate varia de la 15 minute la 30 minute.

    Atentie! Exercitiile nu sunt recomandate copiilor cu indicatie medicala de gimnastica specifica sau cei ce au dignostic medical.

    21 de motive (de la A-Z) de a incuraja copiii sa faca sport