logo
    • 10 IAN 18
    Evaluarea psihologica cu ajutorul Behavior Rating Inventory of Executive Functions pentru scolari (BRIEF-2)

    Inventarul Comportamental al Functiilor Executive (BRIEF-2) versiunea pentru scolari va oferi o imagine de ansamblu asupra dezvoltarii functiilor executive ale copilului. Acesta investigheaza modul in care functioneaza lobul frontal al copilului raportat la comportamentele sale in mai multe domenii.

    Evaluarea psihologica cu ajutorul Behavior Rating Inventory of Executive Functions pentru scolari (BRIEF-2)

    BRIEF are mai multe subscale care masoara abilitati diferite.

    Subscala Inhibitie evalueaza controlul inhibitor si impulsivitatea. Aceasta poate fi descrisa ca abilitatea de a rezista impulsurilor si abilitatii de a opri propriul comportament la momentul potrivit.

    Subscala Automonitorizare evalueaza gradul de constientizare a impactului propriului comportament asupra altor persoane si asupra rezultatelor. Acesta surprinde gradul in care un copil sau adolescent este constient de efectul pe care il are comportamentul sau asupra altora si cum se compara cu standardele sau asteptarile comportamentului.

    Subscala Comutare evalueaza capacitatea de a se deplasa liber dintr-o situatie, activitate sau aspect al unei probleme intr-o alta situatie, dupa cum o cer circumstantele.

    Subscala Control Emotional masoara impactul problemelor functiei executive asupra exprimarii emotionale si evalueaza abilitatea copilului de a-si modula sau regla raspunsurile emotionale.

    Subscala Initiere reflecta capacitatea unui copil de a incepe o activitate sau de a genera in mod independent idei, raspunsuri sau strategii de rezolvare a problemelor.

    Subscala Memorie de Lucru masoara memoria reprezentativa, capacitatea de a tine minte informatiile in scopul realizarii unei sarcini; informatii de codificare; sau generarea de obiective, planuri si pasi secventiali pentru atingerea obiectivelor. Memoria de lucru este esentiala pentru desfasurarea activitatilor multistepte, pentru completarea manipularilor mintale, cum ar fi aritmetica mentala, si pentru urmarea unor instructiuni complexe.

    Evaluarea neuropsihologica in Centrul KinetoBebe

    Subscala Planificare/Organizare masoara capacitatea unui copil de a gestiona cerintele actuale si orientate spre viitor. Scala are doua componente: planificare si organizare. Componenta Planificare capteaza capacitatea de a anticipa evenimentele viitoare, de a stabili obiective si de a dezvolta pasi secventiali adecvati inainte de timp pentru a indeplini o sarcina sau o activitate. Componenta Organizare se refera la abilitatea de a aduce ordinea la informatie si de a aprecia ideile principale sau conceptele-cheie atunci cand invatati sau comunicati informatii.

    Subscala Monitorizarea Sarcinilor evalueaza monitorizarea orientata pe sarcini sau obiceiurile de verificare a muncii. Subscala capteaza daca un copil isi evalueaza propria performanta in timpul sau la scurt timp dupa terminarea unei sarcini pentru a asigura acuratetea sau atingerea corespunzatoare a unui obiectiv.

    Subscala Organizarea Materialelor masoara ordinea de lucru, jocul si spatiile de depozitare (de exemplu, birouri, dulapuri, rucsaci si dormitoare).

    BRIEF-2 ne ofera posibilitatea unei analize si comparari statistice ale rezultatelor copilului cu grupurile clinice de ADHD si Tulburari de Spectru Autist.

    Psihologie copii